Het beheren van een wooncomplex is tijdrovend en soms erg ingewikkeld. Het ontbreekt de eigenaren vaak aan kennis op gebied van administratie, financiën, techniek en regelgeving. Bovendien lopen zakelijke en persoonlijke belangen door elkaar. Dat vraagt om een onafhankelijke expert. Wij dus.
Is er al een vereniging van eigenaren (VvE), maar is het meer werk dan je dacht? Of gaat de materie je pet te boven? De professionals van Home4U nemen de taken uit handen waar je niet aan toekomt of waarvoor je de kennis en ervaring niet in huis hebt. We leveren maatwerk voor VvE-beheer, dus je maakt zelf de keuze welke werkzaamheden je aan ons wilt overdragen. We geven je hieronder een aantal opties.
• Het voorbereiden en organiseren van de VvE-vergadering
• Het archiveren en actief beheren van contracten met o.a. verzekeringen en dergelijke
• Het beheren en controleren op naleving van het huishoudelijk reglement.
• Het corresponderen ten behoeve van de Vereniging met overheden, verzekeringsmaatschappijen,
nutsbedrijven, aannemers e.d.
• Het informeren van de leden; rondzenden van notulen en jaarrekeningen.
• Het bijhouden van de boeken met betrekking tot het tijdig voldoen van de bijdragen door de leden.
• Het nemen van rechtsvorderingen met betrekking tot incasso bij wanbetaling van leden.
• Het betalen van rekeningen van nutsbedrijven en verzekeringen, en onderhoudsnota’s.
• Het actief beheren van de bankrekening door liquide middelen tijdig over te brengen naar spaarrekeningen
en/of deposito’s.
• Het jaarlijks vervaardigen van de jaarrekening
• Aanspreekpunt voor alle (onderhouds-) klachten
• Controleren en begeleiden groot onderhoud
• Het coördineren en plannen van afspraken tussen leden en aannemers.
• Aanspreekpunt met betrekking tot schade(s) die geclaimd worden op de verzekering.
• Het beoordelen of kosten ten laste van de algemene middelen komen, dan wel verhaald dienen te worden
op individuele eigenaren, dan wel verhaald dienen te worden op derden. Via een softwarepakket kunt u ook
reparatieverzoeken aan ons doorgeven. Penningmeesters hebben de mogelijkheid om facturen digitaal te
accorderen en de kascommissie kan vanuit huis de jaarrekening controleren. Zo heeft u zelf heel makkelijk
inzage in de lopende zaken en kunt u ook wijzigingen doorgeven
Om alle werkzaamheden te stroomlijnen en inzichtelijk te maken, kun je gebruik maken van ons softwarepakket. Elke eigenaar krijgt een eigen inlogcode voor het portaal. Daarmee kun je alle relevante documenten inzien, zoals de splitsingsakte, het huishoudelijke reglement, de notulen en de jaarrekening. Ook is het mogelijk om via het pakket reparatieverzoeken door te geven, facturen digitaal te accorderen of de jaarrekening te controleren. Zo heeft elke betrokkene op elk moment inzicht in alle lopende zaken en alle relevante informatie. Daarnaast heeft het pakket een online stemtool, dat voor meer betrokkenheid en draagvlak van de leden zorgt.
Is de vve nog niet opgezet? Ook daar kunnen we je bij ondersteunen.
Lisa Oude Veldhuis / Kopersbegeleidster
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem.
Wij zijn wel thuis voor een vrijblijvende afspraak.